02 January 2014

Jadual Waktu Solat Tahunan 2014

 >> Jadual Waktu Solat Tahunan 2016 terkini.

Dapatkan (download) jadual waktu solat untuk tahun 2014 yang telah diringkaskan dalam satu mukasurat. Untuk muslimin dan muslimat yang tinggal di kawasan Gombak, Hulu Selangor, Rawang, Hulu Langat, Sepang, Petaling, Shah Alam atau kawasan yang sewaktu dengannya anda boleh download dan print Jadual Waktu Solat Tahunan 2014 untuk kemudahan anda.

jadual-waktu-solat-2014

 
Untuk kawasan-kawasan lain anda boleh rujuk senarai kat bawah.
Print dan tampal kat tempat-tempat yang memudahkan anda merujuk. Data untuk jadual ini adalah dari laman web JAKIM. Anda boleh dapatkan jadual hari-hari di situ & kalau saya depan laptop, biasanya saya check kat situ je. Pergi ke laman web tersebut dan tandakan/bookmark untuk kemudahan anda merujuk pada bila-bila masa melalui laman web Jakim [tekan kekunci Ctrl dan D untuk bookmark].

Saya sharekan maklumat ini dalam bentuk yang diringkaskan untuk kemudahan anda membuat rujukan cepat. Bila saya ada masa terluang saya akan kompilasikan untuk kawasan-kawasan lain juga. Lawati semula posting ini untuk mendapatkan jadual waktu solat tahun 2014 untuk kawasan-kawasan lain di Malaysia.

Klik pada kawasan tertera dibawah dan juga kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya untuk download fail pdf Jadual Waktu Solat Tahunan 2014 kawasan berkenaan:-

  • GOMBAK, H.SELANGOR, RAWANG, H.LANGAT, SEPANG, PETALING, SHAH ALAM
  • SABAK BERNAM, KUALA SELANGOR, KLANG, KUALA LANGAT
  • PUTRAJAYA
  • BANDAR MELAKA, ALOR GAJAH, JASIN, MASJID TANAH, MERLIMAU, NYALAS
  • K.BHARU, BACHOK, PASIR PUTEH, TUMPAT, PASIR MAS, TANAH MERAH, MACHANG, KUALA KRAI, MUKIM CHIKU
  • PORT DICKSON, SEREMBAN, KUALA PILAH, JELEBU, REMBAU
  • KUALA TERENGGANU, MARANG
  • SELURUH NEGERI PULAU PINANG
  • KUANTAN, PEKAN, ROMPIN, MUADZAM SHAH


  •  
Fail diatas adalah dalam bentuk pdf yang juga boleh didownload ke dalam smartphone anda dan digunakan apabila diperlukan. Anda perlukan perisian pembaca fail pdf untuk membuka fail diatas.
Harap tinggalkan komen "link tak aktif" (nyatakan bandar mana?) diruangan komen sekiranya link muat turun tidak berfungsi. Kalau nak minta jadual untuk kawasan anda pon boleh juga (nyatakan kawasan seperti dalam web Jakim), insyaallah bila ada masa terluang, saya buatkan - nyatakan di ruangan komen dibawah. 
Sharekan maklumat ini dengan kawan-kawan anda untuk kemudahan mereka juga. Semuga kita sentiasa mendapat rahmatNya. Amin!

**Link akan nyak aktif pada akhir tahun 2014

2 comments:

  1. Salam, yang terkini tak ada ke? Senang pakai yang macam ni.

    ReplyDelete
  2. cuba lihat di sini http://dermapadaanakyatim.blogspot.my/2016/01/jadual-waktu-solat-tahunan-2016-gombak.html

    ReplyDelete

Artikel berkaitan....